Міністерство на дроті: як аграріїв будуть консультувати щодо експорту в ЄС

При Мінагрополітики відкрили інформаційний call-центр в рамках проекту "Консультування України в питаннях аграрної торгівлі – в рамках повної та всеохоплюючої угоди про вільну торгівлю між Україною та ЄС". Як він працюватиме?

Центр розташувався прямо у холі Мінагрополітики. Тепер кожен фермер, який бажає продавати свою продукцію в Європу, може в одному місці отримати практичну консультацію щодо умов доступу до європейських ринків, тарифів, квот, преференцій, основних аспектів регуляторного середовища тощо.

Керує проектом відомий експерт аграрних ринків Ольга Трофімцева. Мета проекту - посилити спроможність аграрних та продовольчих підприємств України розширити експорт сільськогосподарської продукції та продуктів харчування на ринках. Також українським аграріям допоможуть підготуватися до відкриття українських ринків та подальшого освоєння міжнародних ринків. Поряд з цим іноземні та українські підприємства будуть інформувати про зміни у законодавстві стосовно питань аграрної торгівлі.

За словами міністра Тараса Кутового, проект реалізований на кошти німецького уряду і став можливим завдяки партнерству Мінагрополітики України і Міністерства продовольства і сільського господарства ФРН.

«Я вдячний нашим німецьким колегам за цю підтримку. Дуже часто міністерства і уряд взагалі сприймаються як віддалені структури, розташовані десь у Києві і відірвані від галузей та людей, які в них працюють. Ми хочемо бути партнером, порадником, лобістом і консультантом сільгоспвиробників, які дійсно готові працювати і докладати зусиль до власного успіху. Щоб кожен такий фермер, виходячи на свої поля, знав, що за ним стоїть міністерство, яке допомагатиме. Тим більше, що підтримка малого і середнього бізнесу – один з трьох наших пріоритетів у реформуванні галузі», - зауважив Тарас Кутовий.

Agravery.com в ході церемонії змогло поспілкуватись з заступником міністра з євроінтеграції Владиславою Рутицькою.

Розкажіть, як виникла ідея створення такого кол-центру? Це власна розробка українського Мінагропроду чи все ж бенчмарк з досвіду інших країн? Де ще застосовують подібні методи спілкування з потенційними експортерами?

-       Ми досить тривалий час обговорювали нашу пропозицію з донорами, представляли її ще починаючи з осені 2014 року. Були дуже вдячні Німецькому агро-політичному діалогу, які підтримали нас в цьому. І у нас була можливість  спільно з Федеральним міністерством продовольства та сільського господарства Німеччини  підписати протокол про наміри про реалізацію двостороннього проекту кооперації «Надання консультацій Україні з питань аграрної торгівлі – в рамках Угоди про поглиблену та всеохоплюючу зону вільної торгівлі (ПВЗВТ) між ЄС та Україною».

Створення такого консультаційного центру – це був відгук на нагальну необхідність для агарного сектору можливості в терміновому порядку звернутись за необхідною порадою.

Такі методи спілкування з потенційними експортерами є в інших розвинутих країнах, в тих країнах, які залучались до торгових союзів була встановлена така практика. Тож при створенні центру в Україні ми користувались найкращими світовими практиками.

Розкажіть, які функції виконуватиме кол-центр, скільки співробітників планується до цього залучити та за чиї кошти фінансуватиметься структура?

-       По суті, мета основна - надання українським аграрним і продовольчим підприємствам можливість скористатися новими можливостями експорту на ринки ЄС сільськогосподарської та харчової продукції, що виникли з підписанням Угоди про ПВЗВТ між ЄС та Україною, та підготуватись до відкриття доступу до власних ринків.  Окрім того, німецькі підприємства щодо мають бути краще поінформовані щодо питань аграрної торгівлі з Україною, змін до законодавства, тощо. Проект розрахований на 36 місяців та має бюджет 1,5 млн. євро.

З якими запитаннями найчастіше звертаються аграрії, що хочуть експортувати в ЄС? Скільки звернень від потенційних експортерів до Мінагрополітики надійшло з початку року? Виробники яких видів продукції найбільше цікавляться можливостями експорту в ЄС?

- Як отримати дозвіл на експорт в ЄС, як проходить сертифікація підприємств, що таке НАССР, що таке концепція «з лану до столу», як оформлювати відповідні документи, щоб скористатись квотами. Далі – які зміни в законодавстві відбуваються відповідно до вимог гармонізації законодавства України  з ЄС.

За вашими оцінками, робота кол-центру дозволить збільшити обсяги поставок в ЄС? Чи ця структура поки носить тільки консультаційну мету?

-       Будь-яка обізнаність і розуміння ситуація сприяють тому, щоб зацікавлена сторона могла вчасно зрозуміти, що потрібно зробити, щоб отримати необхідні документи і вийти на ринок ЄС. Окрім того, ми вже зараз бачимо ріст експортних поставок на ринок ЄС, впевнена, що ми продовжимо слідувати за такою позитивною динамікою. Сьогодні експорт до ЄС – це 30% всіх поставок сільськогосподарської продукції на зовнішні ринки.

Також впевнена, що сам проект буде сприяти зміцненню політичного діалогу по темі аграрної торгівлі в рамках ПВЗВТ, дозволить нам розуміти  питань аграрної торгівлі та запит виробників тощо.

Розкажіть, чи планується якось заохочувати аграріїв до співпраці з міністерством?

-        Ми вже давно ретельно і ефективно залучаємо асоціації до цього питання. І це стосується не лише торгівлі з країнами ЄС. Ми опрацьовуємо можливі об’єми поставок, номенклатуру товарі тощо. Тому запрошуємо асоціації та представників бізнесу до спільної роботи.

 

Джерело agravery.com

Теги: call-центр Владислава Рутицька консультації експорт в ЄС

2016-05-18 15:48:06